پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم

دیدار دبیر جشنواره سی و پنجم با سفیر اندونزی

مجید زین‌العابدین در دیدار با سفیر اندونزی، پیشنهاد اکران فیلم‌های ایرانی و برگزاری هفته فیلم ایران را مطرح کرد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید زین‌العابدین در این نشست گفت: سینما عرصه تعاملات فرهنگی و دیپلماسی عمومی است و فیلمسازان می توانند با زبان تصویر، با همه مردم دنیا صحبت کنند.
سفیر اندونزی نیز که برای تماشای فیلم «سرسخت» محصول کشورش در بخش بین‌الملل، به اصفهان سفر کرده است، گفت: من از دیدن این فیلم احساساتی شدم. پس از تماشای فیلم «سرسخت» به مفهوم انسانیت می‌رسیم. این فیلم نشان می‌دهد که الگوهای فرهنگی، تمدنی و ادبی مردم اندونزی برای برخورد با جامعه معلولان چگونه است.
او افزود: امیدوارم پخش این فیلم باعث ارتقا پیدا کردن روابط فرهنگی در میان دو کشور شود. بسیار خوشحالم که کارگردان و تهیه‌کنندگان این فیلم، اثر خود را به جشنواره ارسال کردند و امیدوارم همکاری‌های میان دو کشور ادامه دار باشد.


در ادامه دبیر جشنواره سی و پنجم از سفیر کشور اندونزی دعوت کرد تا تعدادی از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره را تماشا کنند.
در پایان این نشست که آنگی فریسکا کارگردان اندونزیایی نیز به همراه سفیر کشورش حضور داشت، فیلمشناخت جشنواره سی و پنجم به سفیر اندونزی اهدا شد.