گزارش نشست «خیابان ملک» در پردیس سینمایی چهارباغ| سلطانیان: سال آینده هم با یک فیلم کودک به جشنواره می‌آیم

کارگردان «خیابان ملک» گفت: در ادامه قطعاً فیلم کودک خواهم ساخت و مایل هستم که سال آینده نیز با یک فیلم دیگر در حوزه کودک در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته باشم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، احسان سلطانیان تهیه کننده و کارگردان فیلم «خیابان ملک» امروز-سه‌شنبه هجدهم مهرماه- در نشست پرسش و پاسخ این فیلم در پردیس سینمایی چهارباغ اظهار کرد: ایده این فیلم از یک اتفاق شکل گرفت. روزی وارد خیابان ملک شدم و تصور کردم اگر یک پیرمرد تنها در خیابان باشد و نوه‌هایش بخواهند برای او غذا ببرند چه اتفاقی می‌افتد.
تهیه کننده و کارگردان فیلم خیابان ملک گفت: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برکت زندگی هستند اما کمترین توجه به آن‌ها صورت می‌گیرد، ما با این فیلم به دنبال این بودیم که جایگاه ویژه آن‌ها را در خانه نشان بدهیم.
او ادامه داد: ما همیشه درگیر روزمرگی‌ها هستیم و با این فیلم سعی داشتیم که یک تلنگر به خودمان بزنیم.
سلطانیان اظهار کرد: من از کودکی سینما را با خیابان چهارباغ و زاینده رود به خاطر دارم، بنابراین به دنبال این بودم که فیلمی با تم نوستالژیک بسازم.
او افزود: «خیابان ملک» دومین کار سینمایی و پنجمین فیلم بلند من است. به لحاظ یک فیلمنامه‌نویس همیشه به دنبال تولید ژانر درام هستم. پایان این نوع فیلم‌ها لزوماً خوش نیست اما برای بچه‌ها باید پایان مقداری شیرین باشد.
تهیه کننده و کارگردان فیلم «خیابان ملک» گفت: کار در حوزه کودک برای من یک چالش است، همانطور که در فیلم‌های گذشته به موضوعات مرتبط با زنان پرداخته‌ام. مایل بودم که کار در حوزه کودک را تجربه کنم زیرا کارگردانی در این حوره آزمایشی جدی است.
او افزود: در ادامه قطعاً فیلم کودک خواهم ساخت و مایل هستم که سال آینده نیز با یک فیلم دیگر در حوزه کودک در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته باشم.

سلطانیان در خصوص تفاوت ساخت فیلم در حوزه کودک و حوزه بزرگسال گفت: فیلمسازی در مجموع کار سختی است، در دوران بچگی عاشق فیلمسازی بودم، الان که در سینما هستم متوجه شدم که کار ساخت فیلم سخت و تولید فیلم کودک بسیار سخت‌تر است.