رئیس سازمان سینمایی به همراه داوران و خبرنگاران نوجوان فیلم دید

محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی کشور چهارشنبه (۱۹ مهرماه) در حاشیه برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور در سالن‌هایی که به نمایش آثار حاضر در جشنواره اختصاص دارد با بچه‌ها دیدار کرد.


به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پاسخ به سوالات داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در پردیس سینمایی ساحل که به دختران اختصاص دارد، بخشی از این دیدار بود.
خزاعی پس از جویا شدن نظر داوران کودک و نوجوان درباره آثاری که دیده‌اند، در بخشی از این دیدار خطاب به حاضران گفت: «همه بچه‌های سینما و همه همکاران من زحمت می‌کشند که بتوانند فیلم‌های بسیار خوبی تولید کنند تا شما با خانواده‌ها ببینید و لذت ببرید و انشاالله بتوانید در طول سال هم از فیلم‌های مختص سینمای کودک و نوجوان لذت ببرید.»
همچنین او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران نوجوان که از برگزاری هر ساله جشنواره پرسید، بیان کرد: «من اشتیاق زیادی دیدم که جشنواره هر سال برگزار شود. انشاالله دوستان ما در بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌ریزی می‌کنند که جشنواره در هرسال پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.»
رئیس سازمان سینمایی ضمن تشکر از حضور داوران و خبرنگاران نوجوان و ابراز امیدواری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد، در سالن ساحل گفت: «ممنونم، معلوم است که جشنواره، جشنواره موفقی بود و در این خصوص باید از آقای زین العابدین و همکارانشان در بنیاد سینمایی فارابی تشکر کنم..»
همچنین یکی از حاضران در سالن از رئیس سازمان سینمایی کشور درخواست کرد که نشاطی که به واسطه برگزاری جشنواره در اصفهان بین کودکان و نوجوانان این شهر ایجاد می‌شود در همه کشور و برای همه کودکان و نوجوانان کشور وجود داشته باشد و همزمان در سایر استان‌ها هم برگزار شود.
در ادامه دیدار رو رئیس سازمان سینمایی با داوران و خبرنگاران نوجوان، نوبت به بازدید او از سالن سینمایی چهارباغ رسید.
او در این دیدار چند دقیقه‌ای در کنار داوران پسر کودک و نوجوان به تماشای یکی از فیلم‌های در حال اکران نشست و سپس به باقی پرسش‌های خبرنگاران نوجوان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پاسخ داد.

در این دیدارها حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سید مهدی سجادی عضو هیات عامل و خزانه دار بنیاد سینمایی فارابی، یزدان عشیری مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، کمال حیدری، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، میثم بکتاشیان مدیر اجرایی جشنواره در اصفهان، صدیقه چگونیان مسئول کمیته داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان استان اصفهان و سید مصطفی حسینی مدیر موسسه سینماهای حوزه هنری هم رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.


به سمت قله تا پیروزی نهایی

داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان حاضر در جشنواره سی‌ و پنجم فیلم‌های کودک و نوجوان همبستگی خود را با کودکان غزه اعلام کردند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی و ارتباطات سی و پنجمین جشنواره ‌بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در آخرین روز نمایش فیلم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در سالن‌های ساحل و چهار باغ که به اکران آثار این روزهای جشنواره اختصاص دارد، کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه را محکوم کردند.

حاضران کودک و نوجوان در سالن‌ها با پلاکاردهایی در دست که روی آن‌ها جمله «به سمت قله تا پیروزی نهایی» نقش بسته بود، ضمن اعلام همبستگی خود با کودکان و نوجوانان غزه، این پیام امیدبخش را که قسمتی از آن شعار جشنواره امسال را شامل می‌شد، به هم‌سن‌وسالان مظلوم خود در سرزمین‌های اشغالی انتقال دادند.

همچنین رئیس سازمان سینمایی ضمن بازدید از سینماهای میزبان جشنواره، با کودکان و نوجوانان حاضر در پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ در انتقال این پیام همراهی کرد.