فیلم‌های کودک و نوجوان ایران میهمان جشنواره کودک هند

۴ فیلم «هوک»، «مهران»، «بچه گرگ‌های دره سیب» و «پسران دریا» به جشنواره فیلم کودکان کلکته هند راه یافتند.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، چهار فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر و شهرام ابراهیمی، «مهران» ساخته رقیه توکلی و به تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی،  «هوک» ساخته حسین ریگی و به تهیه کنندگی علی آشتیانی ‌پور و «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی بهروز نشان برای رقابت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان کلکته، راهی هند می‌شوند.

«بچه گرگ های دره سیب» روایتگر قصه آشو پسر نوجوانی است که پدرش متهم به قتل و متواری است. او فکر می‌کند مادرش را نیز در کودکی از دست داده ‌است. وی در یک سفر به حقایقی دست می‌یابد و همین موضوع داستان‌های جدیدی را برایش رقم می‌زند.

«مهران» داستان پسربچه‌ ای ۱۲ ساله و یزدی به اسم مهران است که خانواده‌اش بعد از اشغال مهران، میزبان یک خانواده کُرد جنگ زده می‌شوند.

«پسران دریا» دو اپیزود دارد که یک بخش داستان در شمال و یک بخش در جنوب کشور اتفاق می افتد.

فیلم «هوک» درباره دو برادر ورزشکار بلوچ است که برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.

گفتنی است: سه فیلم «مهران»، «پسران دریا» و «هوک» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی به‌شمار می‌رود، همچنین پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «بچه گرگ‌های دره سیب» نیز بر عهده  بنیاد فارابی است.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان کلکته از ۲۵ تا ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۴ برابر با ۵ تا ۹ بهمن‌ ماه سال جاری در کشور هندوستان برگزار می‌شود.