در گفت و گو با احمد الستی مطرح شد:

لزوم تعامل سینمای کودک ایران با دیگر کشورها

در چند سال اخیر کمتر شاهد تبادل آثار بودیم که این یکی از عواملی شد که در نتیجه‌ آن سینمای کودک از دوران اوج خود فاصله گرفت پس اگر جشنواره بتواند با دیگر کشور‌ها تعاملی شکل دهد، شاید اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.
ساحل احمدی- احمد الستی، مدرس کارگاه «سینما به زبان ساده» در گفت وگو با خبرنگار نوجوان ستاد اطلاع‌رسانی، درباره بهبود روند جشنواره توصیه‌هایی را ارائه کرد و گفت: به نظر من یکی از مفیدترین کارهایی که برای ارتقای سطح جشنواره باید انجام شود این است که جلسات تحلیل و بررسی پس از اکران فیلم‌ها برای کودکان و نوجوانان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: این که پس از اکران آثار، تحلیل وجود داشته باشد باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان به فیلم سازی تشویق شوند. در کنار این نکات کاهش زمان کارگاه‌ها و گسترش فضای آن‌ها بر میزان تاثیرگذاری‌شان می افزاید و باعث ارتقای سطح کیفی نیز می‌شود.
الستی با اشاره به دوران طلایی سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد: در گذشته سینمای کودک ایران با کشور‌های خوب دنیا مشارکت می‌کرد و در جشنواره‌ تبادل صورت می‌گرفت که این اتفاق یکی از عواملی بود که باعث رونق سینمای کودک می‌شد. اما در چند سال اخیر کمتر شاهد این تبادل بودیم که این یکی از عواملی شد که در نتیجه‌ آن سینمای کودک از دوران اوج خود فاصله گرفت، پس اگر جشنواره بتواند با دیگر کشور‌ها تعاملی شکل دهد، شاید اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.
الستی درباره استعداد کودکان و نوجوانان ایرانی در فیلم‌سازی گفت: برخی از کودکان و نوجوانان استعداد‌های حیرت‌انگیز و شاخصی دارند، شکوفا شدن این استعداد‌ها نیازمند تشویق و بها دادن به آنهاست.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: با انتخاب کودکان با استعداد توسط افراد متخصص و فراهم کردن امکانات و سرمایه لازم برای آن‌ها، می‌توان به آینده سینمایی ایران امیدوار بود.