علی‌اکبر قاضی‌نظام:فرهنگ‌سازی از تولید انبوه مهم‌تر است/ باید تفاوت‌های نسل جدید را باور کرد

علی اکبر قاضی نظام گفت: گرایش کودکان و نوجوانان هر روز با وجود تکثر رسانه‌ها در حال تغییر است و باید تفاوت‌های این نسل از نظر تعامل با دنیای پیرامون را باور کرد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری فارس، «علی‌اکبر قاضی‌نظام» فیلمنامه‌نویس و فعال سینمای کودک و نوجوان که سال گذشته به عنوان منتور(مربی) در سومین المپیاد فیلمسازی جشنواره حضور داشت، گفت: المپیاد فیلمسازی نوجوانان فرصت بسیار خوبی است که دست‌اندرکارانی که در حوزه کودک و نوجوانان فعالیت می‌کنند با این نسل روبه‌رو شوند تا بهتر بتوانند برایشان کار کنند و برگزاری این رویداد حتی برای مربیان هم مفید است.
این فیلمنامه‌نویس گفت: قبل از اینکه به تولید انبوه ایده فکر کنیم، باید به فرهنگ نسلی بپردازیم که با آن سروکار داریم. اگر بتوانیم یک نسل بافرهنگ را به جامعه تحویل دهیم و تغییر درستی در نگرش آنها نسبت به مسائل ایجاد کنیم، برد کرده‌ایم.
قاضی‌نظام با اشاره به هدف‌گذاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: برگزاری این نوع المپیادها به شرطی می‌تواند کارساز باشد که استعداد نوجوانان را پیدا کنیم و روی افرادی کار کنیم که واقعا علاقمند به حضور در عرصه سینما و فعالیت هنری باشند. اگر شرکت‌کننده‌ها آگاهانه در این نوع المپیادها شرکت کرده باشند، هم این تجربه می‌تواند برایشان مفید باشد و هم برپایی المپیاد، کارساز خواهد بود.
او یادآور شد: اگر هدف، ارتقای سینمای کودک و نوجوان و پیشرفت جشنواره است باید دلسوز و عاشق بود، از نقطه‌نظرات باتجربه‌ها استفاده کرد و راه را برای حضور استعدادهای جوان به این عرصه گشود.