جعفر صیادی: «وب سری» قوه تخیل را به حرکت درمی‌آورد

کارگردان وب‌سری «دوراهی» گفت:  «وب سری» قوه تخیل را به حرکت درمی‌آورد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، چندسالی است که بخش «وب سری» به جشنواره اضافه شده است و استعدادهای زیادی از این طریق در این حوزه معرفی می‌شوند.

جعفر صیادی از کارگردانان این حوزه که در این دوره با «دوراهی» به تهیه‌کنندگی اداره کل ارشاد استان زنجان در بخش «وب‌سری» جشنواره شرکت دارد، گفت: «وب‌سری» به عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های سال‌های اخیر، در انیمیشن ایران شکل گرفت. این پدیده به سرعت توانست جایگاه خودش را در بین مردم و در فضای مجازی به‌دست بیاورد. هنرمندان می‌توانند از طریق موضوعات روز، اقتباس از کتاب‌های کودک و نوجوان و سایر منابع به تولیدات انبوه برسند و بتوانند بخش عمده‌ای از سرمایه گذران داخلی و خارجی را جذب کنند.

او ادامه داد: «وب سری» اساسا در دنیای انیمیشن، قوه تخیل را به حرکت درمی‌آورد. هر چه‌قدر خیال و آن‌چه که در ذهن داریم با قدرت بالاتری نوشته شود می‌تواند باورپذیری مخاطب را افزایش دهد. کودکان و نوجوانان در این زمینه تخیل بالایی دارند اما متاسفانه آن‌ها را نمی‌نویسند و جایی ارائه نمی‌دهند؛ اگر ما بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم می‌توانیم سینمای جذاب و هیجان انگیزی داشته باشیم.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.