شمارش معکوس تا جشنواره۳۵ با آثار خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان| «قاب خاطره» با «الو الو من جوجو‌ام»

قاب خاطره امروز به فیلم «الوالو من جوجو‌ام» به‌کارگردانی مرضیه برومند اختصاص دارد.
این فیلم جزو آثاری محسوب می‌شود که با جان دادن به عروسک‌ها به شیوه‌ای تازه در دو دهه پیش، توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. «الو الو من جوجو‌ام» سال ۷۳ ساخته شد و در آن مهدی هاشمی، حسن رضایی، محمود بصیری، مهتاب نصیرپور، فهیمه راستکار، ریحان برومند، رقیه چهره آزاد و کیومرث ملک مطیعی حضور دارند.
مخمل و نوک سیاه  معروف هم در این فیلم سینمایی حضور پررنگی دارند، البته این بار نوک سیاه از ترس اینکه مخمل او را نخورد، به فکر فرو نمی‌رود بلکه در اینجا میو و جوجو به دیگران کمک می کنند. عروسک‌گردانی و حرکت پابه‌پای آدم‌ها توسط آن‌ها از ویژگی‌هایی است که باعث شده تا بیننده احساس کند که نه با یک عروسک بلکه با موجودات زنده‌ای مواجه است که نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند.
خلاصه داستان «الو االو من جوجو‌ام» هم از این قرار است که آقای صمیمی قرار است برای یک برنامه عروسکی به کارگردانی مرضیه برومند دو عروسک جوجه و گربه بسازد. درست در حالی که گروه مشغول تصویربرداری هستند آقای صمیمی با بدقولی‌هایش عروسک‌ها را دیرتر از زمانی که قول داده به دست گروه می‌رساند و این عصبانیت خانم کارگردان را به همراه دارد. در میانه راه و درست زمانی که قرار است عروسک‌ها به دست گروه برسند، طی یک اتفاق دزدیده می شوند و…