مرور آثار خاطره‌انگیز دنیای کودکان به بهانه سی‌و‌‌پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

«قاب خاطره» با «سفر جادویی»

مرور آثار خاطره‌انگیز سینما و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در «قاب خاطره» امروز به«سفر جادویی» اختصاص دارد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سفر جادویی» ساخته ابوالحسن داوودی از فیلم‌هایی است که با اکرانش در سال ۶۹، دریچه تازه‌ای را پیش روی نگاه مخاطبانش گذاشت.

واکاوی رابطه بین والدین و فرزندان درونمایه اصلی این اثر فانتزی است.

قصه اصلی این فیلم سینمایی درباره رابطه بین سینا و پدرش است. پدر او پزشک است و همانطور که اغلب والدین آرزوی پیشرفت فرزندانشان را دارند، دکتر کمالی هم دوست دارد از سینا یک نابغه علمی بسازد. او مدام به درس خواندن سینا ایراد می‌گیرد و زمانی که از او درس می‌پرسد و سینا نمی‌تواند به طور کامل پاسخ بدهد، کتک زدن را بهترین راه حل می‌داند!

بخش تخیلی قصه هم از جایی آغاز می‌شود که یک شب سینا از ماشین لباسشویی صدایی می‌شنود و چهره پسربچه‌ای هم‌سن و سال خودش را آنجا می‌بیند، او هم سینا را برای خلاص‌شدن از اذیت‌های پدرش به دنیای دیگری که ورودی آن همان ماشین‌لباسشویی است، دعوت می‌کند و ماجراها شروع می‌شود!

اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، حسین محب‌اهری، فرهنگ مهرپرور، رضا عبدی، سعید شیخ‌زاده، حمیدرضا مرادی، بابک بادکوبه و… بازیگران این سینمایی‌اند.

در «سفر جادویی» ماشین لباسشویی نقش همان ماشین زمان را دارد و سفر سینا به دنیایی که آنجا می‌تواند از پدرش بابت رفتاری که دارد شکایت کند، نقد تأثیر رفتار برخی والدین با بچه‌ها را به همراه دارد.