نشست پرسش و پاسخ انیمیشن‌ «سفر به تاریکی» در روز نخست جشنواره۳۵؛ دغدغه‌سازی تاریخی برای کودکان؛ ماموریت «سفر به تاریکی»

نشست پرسش و پاسخ انیمیشن‌ «سفر به تاریکی» عصر امروز در سالن پاسارگارد چهارباغ برگزار شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این نشست در غیاب علی بصیری‌نیک کارگردان و محمدمهدی نخعی‌راد و با اجرا و کارشناسی سعید اسلام‌زاده و هم‌چنین با حضور جمعی از خبرنگاران نوجوان کمیته جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد.
در ابتدای نشست اسلام‌زاده از بچه‌ها که فیلم را تماشا کرده بودند، درخواست کرد نظرات خود را درباره این انیمیشن بگویند.
تعدادی از خبرنگاران نوجوان، فیلم را جذاب دانستند و دوبله آن را منحصر به فرد توصیف کردند. یکی دیگر از خبرنگاران نوجوان علاقمند بود که بداند چرا کارگردان ژانر تاریخی برای ساخت انتخاب کرده است.
اسلا‌‌م‌زاده پس از شنیدن نظرات داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان گفت: بالاترین کیفیت ساخت انیمیشن، فناوری سه بعدی است که در ایران هم وجود دارد و این انیمیشن بر پایه همین فناوری ساخته شده است. «سفر به تاریکی» از لحاظ کیفی بی‌نقص بود اما چیزی که شما با آن درگیر هستید داستان انیمیشن هست.
اسلام‌زاده ادامه داد: من فکر می‌کنم نسل امروز دغدغه مسائل تاریخی ندارد شاید اگر قصه احساسی در دل فیلم تعریف می‌شد، فیلم با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبرو می‌شد. روایت تاریخی برای مخاطب کودک و نوجوان مستلزم ظرافت‌هایی در فیلم‌نامه است تا علاوه بر جاذبه‌های بصری تاریخ را هم تعریف کند.
گفتنی است «سفر به تاریکی» داستان پسری به نام عماد است که در زمان سفر می‌کند و به دل حادثه تاریخی گوهرشاد می‌رود.