نشست پرسش و پاسخ «سینگو» در روز نخست جشنواره۳۵؛ نگاه ما به سمت قله است

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سینگو» با حضور کارگردان و تهیه‌کننده این اثر در سالن حافظ سینما ساحل اصفهان برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «سینگو» با حضور علیرضا محمدی روزبهانی کارگردان و ایرج محمدی تهیه‌کنندگی این اثر، با میزبانی سحر قناعتی در سالن حافظ سینما ساحل اصفهان برگزار شد.
محمدی در ابتدای این نشست گفت: وقتی کارگردان این فیلم را به من پیشنهاد داد، اشتیاق پیدا کردم که از دختران کشورمان یک قهرمان درجه یک بسازیم. این فیلم به ۲۷ جشنواره خارجی رفته و جوایزی را به دست آورده است.
در ادامه کارگردان فیلم بیان کرد: بحث فداکاری، یکی از محورهای اصلی و مورد توجه فیلم بود . در قصه ما تنها «شفا» قهرمان داستان «سینگو» نبود بلکه خواهرش رضوانه هم برای خانواده فداکاری کرد. سعی کردم این فداکاری را در تمام نقش‌های دختران فیلم به تصویر بکشم.
او اظهار کرد: در «سینگو» اشاره مستقیم به مساله تربیتی نداشتم بلکه می‌خواستم به مخاطب بگویم برای قهرمان شدن اگر آزمون و خطایی وجود نداشته باشد به هدف نخواهیم رسید، البته به شرطی که از خطاهای‌مان درس بگیریم.
تهیه‌کننده اثر ادامه داد: در کنار قهرمان دختر فیلم، قهرمان مکمل پسر هم داریم که به شخصیت دختر خیلی کمک می‌کرد. مسلما نگاه ما رسیدن به قله است، برای رسیدن به قله به ابزار نیاز داریم که بزرگ‌ترین ابزار علم، دانش، ایمان و تربیت است. فراموش نکنیم که محل همه این‌ها خانواده و خانواده‌محور بودن، عمل کردن است.
محمدی روزبهانی کارگردان در پایان درباره نقش برادر فیلم و کم‌رنگی او تاکید کرد: اولین سکانس فیلم درباره همین پسر است که برای حفاظت از خواهرش درگیر می‌شود اما در ادامه قصه نگاه من این بود که با قهرمان قصه و کسانی که تاثیرگذاری مستقیم دارند، همراه شوم تا آدم‌های اطراف او.