گزارش نشست فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» در سینما ساحل| همچنان برای کودکان و نوجوانان فیلم می سازم

نشست فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» با حضور کارگردان اثر سید علی موسوی نژاد کارگردان و با اجرای سحر قناعتی در سالن حافظ پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ابتدای نشست، قناعتی از سید علی موسوی‌نژاد پیرامون دیدگاه خود درباره فیلم و ارتباط آن‌ با مخاطبان کودک پرسید. موسوی‌نژاد ضمن تشکر و قدردانی از کودکان حاضر در سالن به این پرسش پاسخ داد و گفت: خیلی‌ از مخاطبان پس از تماشای «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» پیرامون سبک فیلم دچار اشتباه می‌شوند و به آن برچسب «سینمای فانتزی» می‌زنند.‌ در صورتی که این اثر با فرم تکنیکی ترکیبی ساخته شده و در ژانر معمایی پلیسی جای میگیرد.
وی در ادامه نشست به مضامین حاضر در فیلم اشاره و عنوان کرد: فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» دارای مضامین سنگین برای کودک است.‌ ما برای حل شدن چنین محتوایی در قصه، تلاش‌های زیادی کردیم و پیش از ساخت اثر پژوهش‌ها و چالش‌های زیادی داشتیم. مراحل زیادی طی شد تا به این خروجی برسیم و به طور کلی باید بگویم فیلم «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» لبریز از مضمون و محتوا اما حل شده در قصه و بدور از شعار است.
موسوی‌نژاد درباره بازی بازیگران در این فیلم گفت: سینمای کودک بسیار لطیف است و اغراق در بازی و اکت‌‌های بازیگران بعضا به همین دلیل بود.
موسوی‌نژاد در پایان نشست به آینده کاری خود اشاره کرد و گفت: در پانزده سال اخیر تمرکز کاری من در حوزه کودک و نوجوان بوده است و قرار است این مسیر ادامه داشته باشد انشالله.