گزارش نشست «کاپیتان» در پردیس سینمایی ساحل| از انتقال مفهوم امید به تماشاگران بازخورد مثبت گرفتیم

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» گفت: هدف اصلی از ساخت این فیلم، نشان دادن توان امید و زندگی برای ایستادن روبروی عجیب‌ترین مشکلات است.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سید صابر امامی امروز – دوشنبه هفدهم مهر ماه – در نشست پرسش و پاسخ فیلم «کاپیتان» در پردیس سینمایی ساحل اظهار کرد: این فیلم برای اولین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در چند جشنواره خارجی هم پذیرفته شده است. در فیلم «کاپیتان» به جایگاه پدر و پرستاران اشاره شده است اما خط اصلی داستان دررابطه با امید و زندگی است.
وی ادامه داد: در این فیلم، سعی شده این نکته نشان داده شود که امید و زندگی توان ایستادن روبروی عجیب‌ترین اتفاقات حتی سرطان را دارند و اگر انسان‌ها در سخت‌ترین شرایط امید داشته باشند، جلوی سخت‌ترین اتفاقات هم می‌ایستند. در نشست‌ها و اکران‌های مختلف از انتقال مفهوم امید به تماشاگران بازخورد مثبت دریافت کردیم.

تهیه‌کننده فیلم «کاپیتان» با اشاره به تفاوت‌های سینمای کودک و بزرگسال گفت: سینمای کودک و نوجوان شبیه به سینمای بزرگسال نیست و کار کردن با بچه‌ها ظرافت‌های خاصی دارد. ازطرف دیگر فیلم باید به‌گونه‌ای تولید شود که توان انتقال پیام به مخاطب کودک و نوجوان را داشته باشد. به طور کلی ساخت فیلم‌ کودک خیلی سخت‌تر از تولید فیلم بزرگسال است.
وی افزود: فیلمنامه «کاپیتان» از سال ۹۶ چندین بار بازنویسی شد و تغییرات زیادی را به خود دید. در فرایند تولید فیلم هم تغییرات زیادی رخ داد اما از اولین نوشته تا پایان ساخت، موضوع امید جاری بوده و یکی از دلایل اشاره به موضوع سرطان در فیلم، گنجاندن امید در دل ناامیدی بوده است.
امامی در ارتباط با اهمیت تولید محتوای هنری قوی در سینمای کودک تاکید کرد: در سینما با فقط محتوایی در برخی موضوعات همچون امیدبخشی روبرو هستیم. قصه فیلم کاپیتان به خوبی می‌توانست از امیدبخشی خارج شود اما هنر کارگردان این بود که به خوبی امید را در دل ناامیدی نمایش دهد. این فیلم هم برای کودک و هم درباره کودک است و در لایه‌های پنهان، پیام فیلم برای همه سنین قابل انتقال است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است که نمایش فیلم کاپیتان از یک ماه دیگر در سینماهای کشور آغاز شود. همچنین چند اکران ویژه برای کودکان سرطانی در جشنواره پیش‌بینی شده است.