در کارگاه «تولید فیلم به زبان ساده» عنوان شد؛

کریمی‌صارمی: فیلمی بسازید که موردنظر سینما باشد

کارگاه «تولید فیلم به زبان ساده» درصبح روز سوم جشنواره فیلم کودک در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کارگاه «تولید فیلم به زبان ساده» توسط محمدرضا کریمی‌صارمی امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه در کتابخانه مرکزی اصفهان و در حاشیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به فیلمسازی، به‌صورت رایگان برگزار ‌‎شد.
کریمی‌صارمی در بخشی از این کارگاه گفت: همیشه سعی کنید ساخت کاری را که شروع می‌کنید، بدون وقفه به پایان برسانید. این روزها سینما به شکل یک صنعت دیده می‌شود و نمی‌توانید فیلم را نیمه تمام رها کنید.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: باید بدانید که باتوجه به موقعیت زمانی و جغرافیایی چه موضوعاتی را انتخاب کنیم که همیشه مورد نظر سینما باشد، وقتی فیلم خوبی می‌سازید همه از آن تعریف می‌کنند، وقتی فیلم متوسطی می‌سازید، موفقیت آن به موقعیت بستگی دارد و اگر ضعیف بسازید همه آن را پس می‌زنند.
کریمی صارمی خاطرنشان کرد: برای ورود به گستره فیلمسازی باید مطالعه داشته باشید و به مسائل مختلف فرهنگی توجه کنید. از طرف دیگر برای ساخت آثارتان از فکر دیگران استفاده کنید، این مساله می‌تواند نگاه و خلافیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد که ممکن است به موفقیت فیلم کمک کند. همه جشنواره‌های خارجی به غم و اندوه یا مسائل اجتماعی تلخ موجود در فیلم توجهی ندارند بلکه برخی جشنواره‌ها کشف و شهود را مورد نظر قرار می‌دهند و اثری را می‌ستایند که فرهنگ و هنر کشور شما را معرفی کند.