مهدی خرمیان: حمایت از افراد مستعد، از مهم‌ترین اهداف المپیاد فیلمسازی نوجوانان است

مربی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با ارائه پیشنهاداتی برای دوره بعدی این المپیاد، گفت: مهم‌ترین اقدام المپیاد حمایت از افراد برگزیده و منتخب المپیاد است، تا از فضای آموزش، فیلم‌سازی و انگیزه هایشان دور نشوند.

مهدی خرمیان در گفت‌وگو با ایمنا درباره حضور نوجوانان در هفتمین دوره المپیاد فیلم‌سازی ایران اظهار کرد: نسل نوجوانان و جوانان امروز به‌دلیل وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی دارند، تیم شرکت کننده در این دوره المپیاد نیز همانند دوره گذشته باانگیزه وارد عمل شده‌اند که امیدوارم تا روز آخر با همین اشتیاق به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه نوجوانان در این دوره المپیاد از خلاقیت و ایده‌های خوبی برخوردارند، افزود: نوجوانان از همان روز اول دیدگاه‌های بزرگی داشتند اما بعد از سازماندهی، هدایت و مشورت جمعی با آن‌ها به این نتیجه رسیدیم که با توجه به زمان اندک و امکانات محدود، ساده‌ترین ایده را انتخاب کنیم.

رئیس انجمن فیلم‌سازان انیمیشن ایران آسیکا درباره ایده‌ای که در این دوره المپیاد توسط بچه‌های گروهش ارائه شده است، گفت: بچه‌ها در این دوره ایده‌های متفاوتی دارند، اما با جمع‌بندی به این ایده رسیدیم که شخصیت‌های اصلی این انیمیشن با پرسه زدن در فضای شهر اصفهان فضای اصفهان را معرفی می‌کنند.

خرمیان با بیان اینکه معمولاً در انیمشین‌های کلاسیک تولید در استودیو انجام می‌شود، یادآور شد: برخی مواقع انیمشین‌های تجربی در محیط تولید می‌شوند و در این دوره المپیاد نیز تولید انیمیشن در محیط اصفهان انجام می‌شود که تجربه‌ای متفاوت از کار در استودیو است و البته این شیوه برای بچه‌ها و مردم جذاب‌تر است.

وی درباره استفاده از فضای شهری در روند تولید انیمیشن اظهار کرد: در مجموع فیلم‌سازی در محیط شهری منجر به بومی سازی می‌شود، بنابراین وقتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر لوکیشین‌ها شویم، نه تنها فضا معرفی می‌شود بلکه سنت‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم در انیمیشن بروز پیدا می‌کند. از سوی دیگر این تجربه دست کارگردان را در کار بازتر می‌کند.

مربی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با ارائه پیشنهاداتی برای دوره بعدی این المپیاد، گفت: مهم‌ترین اقدام المپیاد حمایت از افراد برگزیده و منتخب المپیاد است، تا از فضای آموزش، فیلم‌سازی و انگیزه‌هایشان دور نشوند.

وی تاکید کرد: اگر تفاهم نامه‌ای بین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان منعقد شود و بعد از برگزاری المپیاد از برگزیدگان آن حمایت شده و آموزش بیشتری به آنها داده شود، این افراد راحت‌تر می‌توانند وارد کار تولید حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای شوند.