مرتضی علی عباس‌میرزایی: المپیاد فیلم‌سازی ایران باید در سطح بین‌المللی برگزار شود

مربی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: حرکت المپیاد فیلم‌سازی ایران به سطح بین‌المللی برای تسهیل تعامل نوجوانان کشورمان با نوجوانان سایر کشورها ضروریست.

مرتضی علی عباس‌میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفتمین المپیاد فیلم‌سازی ایران با حضور شرکت‌کنندگان پرانگیزه و علاقه‌مند در حال برگزاری است، افزود: زمان برپایی این المپیاد اندک و انجام این کار در این بازه زمانی سخت است و در صورت وجود فرصت بیشتر، بطور قطع اتفاق‌های بهتری رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بچه‌های نوجوان آموزش‌های لازم سینما را ندیده ‌اند، به زمان بیشتری برای آموزش برخی امور پایه و اصولی نیاز دارند.

مربی هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران، مهمترین ویژگی بچه‌های گروه خود را پرانگیزه و پرتلاش بودنشان توصیف کرد و افزود: آنها بخوبی متوجه زمان کار اندک خود هستند؛ بنابراین می‌خواهند از حداقل زمان بهترین بهره را ببرند.

کارگردان فیلم «انزوا» در باره حضور اعضای گروه خود در مسجد جامع اصفهان گفت: مسجد جامع یکی از هفت لوکیشن(محل فیلم‌برداری) انتخابی بچه‌های گروه ماست و اکنون در حال گرفتن پلان‌های(تصویرهای) خود در لوکیشن‌های مدنظر هستیم.

وی با بیان اینکه فضای کار در هر شهر بطور قطع متفاوت است و اگر در یزد بودیم طرح کار به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد، تاکید کرد: بچه‌های این گروه ریشه کار را در فضاهای شهری اصفهان می‌بینند.

عباس میرزایی اضافه کرد: اصفهانی‌ها عاشق پیشه و اهل بگو و بخند هستند و همین روحیه و فرهنگ باعث ترغیب بچه‌های گروه در پیدا کردن ریشه‌ها و اجرای آن در کار شده است و در واقع آنها قصه خود را در چنین فضایی تعریف کرده اند.

وی بیان کرد: زمان برپایی این المپیاد و حضور بچه‌ها در اصفهان باید در دوره‌های بعد بیشتر باشد تا بتوانند در معاشرت با مردم این شهر و زندگی با آنها با فرهنگ اصفهان بیشتر آشنا شوند.

کارگردان فیلم «خون خدا» تصریح کرد: بسیار شایسته است که پذیرای نوجوانان کشورهای دیگر در المپیاد خود باشیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضای پویا در فیلم‌سازی، موجب تقویت نگاه آنها به ایران و اصفهان شویم.

وی تاکید کرد: با بین‌المللی شدن این رویداد می‌توان کشورهای دیگر را به تعامل با نوجوانان ایرانی ترغیب کرد.

به گزارش ایرنا، هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با شعار «بچه‌ها به سمت قُله» در ۲ بخش «فیلم» و «ایده» برگزار می‌شود و در مجموع یک هزار و ۵۹ نوجوان از ۲۸ استان در این رویداد شرکت کرده‌اند.