مهین جواهریان در گفتگو با ایلنا: دستاورد مهم این دوره جشنواره فیلم کودک، کشف و معرفی استعدادهای جدید است

مهین جواهریان انیماتور و عضو هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مهم‌ترین دستاورد این دوره از جشنواره را کشف و معرفی استعدادهای جدید دانست.

مهین جواهریان انیماتور و عضو هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با ارزیابی آثار این دوره جشنواره گفت: به‌نظرم باید به همه هنرمندان سینمای کودک و نوجوان بابت کارهایی که امسال در زمینه سینما و انیمیشن ساخته شده بود، خسته نباشید گفت. باید این را در نظر داشت که سینما با شرایط سختی روبه‌رو بود همانطور که کرونا و وضعیت بد اقتصادی، مردم را درگیر کرده بود. با این دیدگاه، همانقدر که این فیلم‌ها تهیه شده بودند، کار مهمی انجام گرفته بود و به عقیده من، در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی ساختن فیلم‌ها دست مریزاد دارد.

او افزود: مسلما دستاورد این دوره از جشنواره، کشف و معرفی استعدادهای جدید است. سینمای کودک سال‌ها بی‌رونق شده بود اما چند سالی‌ست که هوای تازه‌ای به این سینما دمیده شده. مسلما باید بیشتر به سینمای کودک توجه شود و حمایت‌های بیشتری از آن صورت گیرد تا بتواند بیش از این رشد کند.

جواهریان گفت:  کودکان و نوجوانان هرکشوری، گرانترین سرمایه‌های آن سرزمین هستند، در نتیجه هر چقدر برای فرهنگسازی، سرمایه‌گذاری و هزینه شود، هنوز جا دارد.