جذابیت‌های سینما و روال عادی زندگی نکردن

«یاس نوروزی» می‌گوید وقتی دوستانش مشغول عروسک‌بازی بودند، او باید روزی ده ساعت جلوی دوربین بازی می‌کرد…

«یاس نوروزی» بازیگر نوجوان در گفت‌وگو با نشریه جشنواره در باره حس و حال بازیگری در فیلم‌های کودک و نوجوان می‌گوید: در پنج سالگی موقعی که برای بار اول جلوی دوربین رفتم یک حس و حال خوب و جذاب را تجربه کردم، اما این روند و رفتن جلوی دوربین در یک پروسه طولانی واقعا کار سختی بود و باعث شد روند زندگی من با سایر هم سن و سال‌هایم تغییر پیدا کند به طوری که وقتی دوستان من مشغول عروسک‌بازی وبازی با یکدیگر بودند، من باید روزی ده، دوازده ساعت جلوی دوربین در سرما و گرما و نیمه شب و شرایط سخت قرار می‌گرفتم… این روند البته باعث شد تجربیات بسیار ارزنده‌ای را به دست بیاورم و مثل یک جوان دارای تجربه شدم و از سنم بیشتر می‌فهمیدم.
* در این سال‌ها شب کاری، نرفتن به مدرسه و مهمانی و روال عادی زندگی نکردن را تجربه کردم وحالا با خود فکر می‌کنم به‌اندازه یک بازیگر حرفه‌ای تجربه دارم چون با کارگردان مختلفی همکاری کرده‌ام.
* در ۱۷ سالگی در موقعیتی قرار گرفته‌ام که باید با خودم بررسی کنم که چقدر کار بازیگری را دوست دارم. آیا می‌توانم همچنان سختی‌های این شغل را تحمل کنم؟
*این موضوع مهمی است که چگونه می‌توان ذائقه فرهنگی مخاطبان کودک را که دسترسی آسانی به بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های کودک دارند، تامین کرد. بچه‌های این دوره و زمانه، حتی با زمان کودکی من در ده‌ سال قبل اصلا قابل مقایسه نیستند وبه راحتی می‌توانند خوراک فرهنگی متنوع و جذابی را به دست بیاورند. در هر صورت باید باید فیلم‌هایی برای کودکان تولید کرد که «انگیزشی» باشد و بتواند راهنمایی خوبی برای آنها برای ورود به اجتماع و دنیای بزرگسالان در آینده نزدیک باشد.