المپیاد فیروزه‌ای بر فراز قله‌های زندگی

هفتمین المپبیاد فیلمسازی نوجوانان ایران تا ساعاتی دیگر در اصفهان افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران تا ساعاتی دیگر در شهر گنبدهای فیروزه‌ای با حضور شش گروه نوجوان فیلمساز از سراسر ایران آغاز به کار می کند. در این رویداد ملی که با شعار «بچه ها به سمت قله» در ساعت ۱۹ روز پنج شنبه، ۲۸ دی ماه جاری در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان آغاز به کار خواهد کرد، ۳۱ اثر از ۱۱ استان انتخاب شده است که ۱۲ اثر در بخش ایده و ۱۹ اثر در بخش فیلم به رقابت می‌پردازند.

در نخستین روز این رویداد ملی، کارگاه‌های فیلمسازی و ایده پردازی و نگارش طرح فیلمنامه، با حضور نوجوانان در محل دائمی دبیرخانه جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان ایران آغاز به کارکرده  و «کارگاه هویتی: شهرگردی بامرکزیت میدان امام (ره)» برگزار می شود.

در کارگاه های تخصصی محمدعلی باشه‌آهنگر، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، مهدی خرمیان و همچنین نادره ترکمانی، مریم بحرالعلومی و لیلی عاج، از مربیان تخصصی نوجوانان به تشریح نحوه ساخت اثر در کنار نوجوانان می پردازند. احمد مهرشاد، استاد جامعه‌شناسی و رسانه و دکتر مژگان ابراهیمی، استاد معماری و فرهنگ و هویت نیز در این رویداد در کنار بچه‌ها هستند.

مراسم افتتاحیه با حضور گروه های راه یافته به المپیاد و مسئولین استانی در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می شود.

هفتمین المپبیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در شهر گنبدهای فیروزه ای از ۲۸ دی تا دوم بهمن ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.