بچه‌ها، قصه، قهرمان| سعید شیخ‌زاده می‌گوید کودکان امروز در آینده نیازمند خاطره‌ سینمایی از دوران کودکی‌ هستند.

سعید شیخ‌زاده بازیگر و مدیر دوبلاژ سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با نشریه جشنواره، در‌باره تامین ذائقه امروز مخاطب کودک و نوجوانی که به بهترین آثار انیمیشن و داستانی روز دنیا دسترسی دارد، گفت: در حوزه تولید فیلم به خصوص فیلم کودک دارای چالش‌های زیادی هستیم. همه ما که دغدغه سینمای کودک داریم این انتظار را داریم که تعداد تولید سالیانه فیلم‌ برای کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کند.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از چالش‌های دیگر سینمای کودک نبود سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی است و می‌توان با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از پتانسیل‌های بخش خصوصی در این عرصه استفاده کرد.
شیخ‌زاده با تاکید بر لزوم حضور متخصصان سینمای کودک در بحث سیاست گذاری، مشاوره و ساخت فیلم عنوان کرد: این حاصل تجربیات متخصصان کودک ماحصل سال‌ها کار کردن در این حوزه است و نباید به سادگی از آن عبور کرد. در بحث برگزاری جشنواره هم باید با سعه‌صدر بیشتری کار کرد و تولید آثار نباید محدود به سیاست‌گذاری خاصی باشد.
این مدیر دوبلاژ و مجری با اشاره به پتانسیل‌های فنی بالای سینمای کودک تصریح کرد: انیمیشن‌های ساخته شده در این سال‌ها مثل بچه زرنگ که در جشنواره فیلم فجر چند جایزه گرفت موید این نکته است چه نیروهای کارآمدی در این حوزه داریم که می توانیم با سرمایه گذاری درست از آن استفاده کنیم. نبود آینده‌نگری هم آفت مهم دیگر سینمای کودک است که دلخوش به انجام کارهای موقتی و زود بازده هستیم. کودکان ما نیاز به هویت دارند و باید در آینده خاطره‌ای از دوران کودکی‌شان داشته باشند. هم‌نسلانم موقعی من را در کوچه و خیابان می‌بینند، به مجموعه چاق و لاغر، دره شاپرک‌ها، سفر جادویی و… اشاره می‌کنند… خاطره کودکان نسل بعد احتمالا عموها و خاله‌های برنامه‌های کودک خواهد بود. بچه‌ها نیاز به قصه و قهرمان دارند. از دوران کودکیم تا به حال در حوزه کار کودک در بازی و دوبله و… فعالیت داشته‌ام. این در حالی‌ست که در این سال‌ها مسئولی در حوزه سینمای کودک و نوجوان نیامده از من مشاوره و یا نظری بگیرد…