کاش جشنواره متوقف نمی‌شد…

«بهروز نشان» می‌گوید جشنواره کودک همچنان جزو رویدادهای تراز اول‌ است.

بهروز نشان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پسران دریا» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان عنوان بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران را کسب کرد، در گفتگو با نشریه جشنواره درباره الزام برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان جزو تراز اول‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور است. این جشنواره در ادوار گذشته با برنامه‌ریزی خوب پیش رفته و در همه استان‌های کشور برگزار شده است. همچنین در این رویداد شاهد برگزاری المپیادهای فیلمسازی خیلی خوبی بودیم که طی آن استعدادیابی خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داد. در شرایط فعلی که مهم‌ترین معضل سینمای ایران، توسعه نیروی انسانی است، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند موجب رخ دادن اتفاق‌های خوبی در این زمینه باشد.
او ادامه داد: بسیار متاسفم که سال گذشته شاهد برگزاری این جشنواره نبودیم و امسال با تاخیر این اتفاق خواهد افتاد. امیدوارم که در جشنواره پیش رو با مدیریت جدید و مدت کوتاهی که در اختیار دارد، شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشیم. در دوره‌ای قرار داریم که فیلم‌ ساختن، به‌خصوص در ژانر کودک و نوجوان بسیار کار سختی است و برپایی جشنواره تخصصی کودک و نوجوان می‌تواند کمک‌کننده باشد.
به گفته این تهیه‌کننده، در دوره پیشین جشنواره با فیلم «پسران دریا» توانستیم به موفقیت‌هایی دست یابیم، امسال نیز اثری را به تولید رسانده‌ایم که امیدواریم به جشنواره سی و پنجم برسد.
نشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: در سالی که گذشت و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار نشد، فرصت بسیار مناسبی برای هم‌افزایی میان همه ارگان‌های دولتی مثل وزارت آموزش و پرورش که بخش عمده‌ای از مخاطبان سینمای کودک و نوجوان را در مدیریت خود دارد، بود تا سینمای کودک و نوجوان به جایگاه خوبی دست پیدا کند. در طول سال گذشته جلسات متعددی در این باره صورت گرفت، یک صندوق حمایتی تاسیس شد اما اتفاق خاصی نیفتاد. امیدوارم در دوره جدید جشنواره و دغدغه مدیران فعلی، برنامه منسجمی برای سینمای کودک و نوجوان پی‌ریزی شود.
تهیه‌کننده «روی زمین قرمز» تصریح کرد: فیلم‌ها و آثار متعددی در حوزه کودک و نوجوان  ساخته می‌شوند اما متاسفانه در اکران دیده نمی‌شوند، مثلا «پسران دریا» که فیلم موفقی در جشنواره بود، در زمان اکران با مشکلات بسیاری مواجه شد. امیدوارم که در این دوره چاره‌ای برای این مساله اندیشیده شود.